Talon
Kommende frigivelse - Ingen dato e
Varenr:
GMT1511-25
486,-
Fantastiske teknologiske gennembrud gjorde rumforskning mulig i år 2112.
Ekspansion førte til kolonier, forskningsstationer og endnu flere teknologiske opdagelser, men det førte også til erkendelsen af, at de ikke var alene. Selvom der ikke var fundet nogen følende fremmede arter, havde langtrækkende scannere opfanget de karakteristiske signaturer af FTL-drev. Følende racer måtte eksistere ... og de måtte være på rumrejse. Terran-ekspansionen stoppede.
Uvidende om, hvad de kunne forvente, fulgte en periode med konsolidering, der understregede defensive teknologier og flådeopbygning. Jordens folk fik første kontakt med denne ukendte race i 2227. Med tiden ville de til sidst kalde disse overjordiske væsener for Talon. Det var en forkortelse af de fremmede lyde, der udgjorde deres navn, men det var også mærkeligt profetisk - Talon-imperiet angreb meget ligesom en rovfugl den spirende Terran-konføderation.
Talon er et spil med taktisk rumkamp, der foregår i et voksende univers med sin egen historie og baggrundshistorie. Dette spil introducerer slag under den Første Talon-krig mellem Terran-konføderationen og Talon-imperiet.
Slag med individuelle skibe kan udkæmpes, men spillet simulerer nemt og hurtigt kamp med flåder på 3-10 skibe. De fleste skibe i spillet er store, og du skal balancere dine skibes kraftudbytte mellem skjolde, våben, sensorer og manøvredygtighed - du laver ikke bare en Immelman. Hver fraktion har unikke evner, og hvert skib har unikke funktioner. Korrekt strategi involverer at vurdere de forskellige evner hos dine skibe og fjendens.
Kompleksiteten ved at styre flåder af kapitalskibe er indbygget i spilsystemet, hvilket giver spilleren frihed til at træffe interessante beslutninger. Det er også et hurtigt spil. Små flådescenarier kan spilles på en time, større på under to. Dette gør spillet tematisk rigt og fyldt med hurtige, men meningsfulde valg.
Alt et skibs energiforbrug er integreret i noget, der kaldes en Power Curve. Alt, hvad en spiller skal gøre, er at justere skibets hastighed. Et skibs hastighed bestemmer, hvor meget tilgængelig kraft det får til at oplade våben hurtigere, forstærke skjolde, stramme ture... men der vil aldrig være nok af det. Spillet udkæmpes på et kort - afstande, skudbuer og skjoldbuer er tydelige og lette at løse. Spillet bruger meget store, laminerede tællere. Alle et skibs systemer vises direkte på tælleren, og laminering giver dig mulighed for at markere skader og andre skibsoplysninger med en whiteboard-tus. Alle vigtige oplysninger er lige ved hånden på kortet. At kunne se kampen udfolde sig på kortet gør det muligt for spilsystemet at håndtere et meget større antal skibe uden forvirring og besvær.
Third Printing
2-6 Spiller
60-90 Min
12+ År
Engelsk
- Anmeldelser (0)
-
This product doesn't have any reviews.