KØBSVILKÅR

1. Køb
1.1 Indgåelse af aftale
Bestiller du en vare online, indgås der en købsaftale, når du vælger at bekræfte dit køb ved kassen. Der fremsendes en ordrebekræftelse via mail, når du har gennemført købet. Gem dit ordrenummer.
Vi indgår kun aftaler med myndige personer. Efter din ordre er placeret, kan der ikke foretages ændringer i denne. Dette gælder både på produkter og leveringsinformationer. Som kunde er dit eget ansvar at angive de korrekte oplysninger og bestille de rigtige produkter.

2. Priser og betaling
2.1 Priser
Priserne er inkl. moms.
Der pålægges et fragtgebyr, alt afhængigt af den valgte leveringsmetode.
Vi tilbyder faste fragtpriser for levering i Danmark.
Fragten er eksempelvis 39 kroner for privatpersoner og 99 kroner for erhverv.
Fragten beregnes efter volumen og vægt på den specifikke bestilling, og den samlede fragtudgift fremgår tydeligt ved kassen, inden købet gennemføres.

2.2 Betalingsalternativer
Bestillinger til Danmark
Kortbetaling
Visa/MasterCard/Amex
Kortbetaling (Danmark) håndteres gennem Klarna Bank AB.

2.3 Rabatkoder
Der er en række rabatsider på nettet, der henviser til os. Vi tilbyder dog ingen rabatkoder. 

2.4 Tilbagebetaling
Tilbagebetalinger sker normalt i løbet af 10 arbejdsdage, gældende fra vi har modtaget og godkendt din returnering.

3. Levering
3.1
Leveringstid
Vil du se den eksakte leveringstid for netop din bopæl, kan du klikke her og angive, at pakken skal sendes fra postnummer 802 84, Gävle, Sverige.
Hvert produkt har sin egen leveringsbesked.
Bemærk: Hvis du både bestiller produkter, som er på lager og ikke er på lager, bliver din ordre først sendt, når alle produkter er på lager.
*Læs om forbehold nedenfor.
På lager: Levereringstiden er 2-4 hverdage.
Samtlige ordrer, som modtages før kl. 13.00, afsendes fra vores lager samme hverdag.
Bestillingsvarer: Leveringstiden er 5-10 dage: Produktet er ikke på lager og skal derfor først bestilles hjem til vores lager. Dette tager normalt 5 arbejdsdage, men kan i enkelte tilfælde tage op til 10 arbejdsdage. Kan vi ikke levere inden for 10 arbejdsdage, får du besked herom hurtigst muligt.
Forbehold:
*Vi tager forbehold for forsinkelser, som ligger uden for vores kontrol, såsom ekstreme vejrforhold eller tekniske problemer hos fragtfirmaer.
*Svært tilgængelige leveringssteder.
Beregn en levering på yderligere 1-2 dage.
*Landpostbud indebærer udover andre eventuelle geografiske tillæg også en dags ekstra leveringstid.
*De ordrer, som sendes på palle og/eller med hjemmelevering, er undtaget vores almindelige leveringsvilkår. Dette gælder eksempelvis produkter såsom større bordtennisborde, airhockeyborde og billardborde. Her skal der påregnes en leveringstid på 1-7 dage + eventuelt nogle dage (se forbehold). Bemærk venligst, at vi skal have modtaget din ordre før kl. 8.00 for at kunne sende samme dag.
3.2 Leveringsmetode
Samtlige produkter fra vores lager leveres med Schenker/GLS.

Større produkter såsom spilleborde sendes direkte fra vores leverandører, og i disse tilfælde kan fragtfirmaer som DHL, TNT og Schenker stå for transporten. Bemærk venligst, at leveringstiden her kan ligge på 1-7 dage. Beregn gerne 1-2 dage, hvis ovennævnte forbehold bliver aktuelle.

3.3 Uafhentede pakker
Afhenter du ikke din pakke, debiteres du 149 kroner, der dækker vores administrationsudgifter.
Hvis du ikke er hjemme til at modtage din pakke/ej kvitterer for en hjemmelevering af større gods, eksempelvis stykgods, debiteres du 650 kroner for de medførte omkostninger.
Hvis du ikke modtager/kvitterer for en hjemmelevering af et større spillebord, som sendes på en palle, debiteres du 1295 kroner for de medførte omkostninger.
(Dette gælder også, hvis du har fortrudt dit køb)

3.4 Synlig transportskade
Opdager du en transportskade på din pakke ved modtagelsen, skal dette indrapporteres på stedet, inden du kvitterer for leveringen.
Selv en mindre skade på den udvendige papemballage skal noteres.
Bemærk, at du absolut ikke skal forsøge at reparere eller samle produktet, inden det bliver beset. Originalemballagen skal bevares.
Efter transportskaden er indrapporteret til Schenker eller den ansvarlige speditør, bedes du kontakte os med et reklamationsnummer til skaden, hvis skaden vel at mærke har resulteret i, at dit produkt ikke virker efter hensigten.
Kontakt os gerne, hvis du har brug for hjælp til din reklamation.
Du kan nemt indsende en reklamation direkte via denne side:
Indsend reklamation

3.5 Skjulte transportskader
Er transportskaden ikke synlig ved første øjekast, skal du indrapportere den hurtigst muligt hos Schenker eller den ansvarlige speditør. Efter dette bedes du kontakte os med et reklamationsnummer.
Kontakt os gerne, hvis du har brug for hjælp til din reklamation.

3.6 Schenker Erhvervspakker
Med valget af Schenker Erhvervspakke er det obligatorisk, at det er en virksomhed, der bestiller varen. Hvis virksomheden ikke skrives ind ved ordreafgivelse, eller hvis det ikke er tydeligt skiltet på adressen, bærer du som kunde risikoen for, at pakken muligvis returneres. Ved retur af denne art beregnes pakken som uafhentet, og der debiteres et gebyr på 149 kroner. Besøg meget gerne www.schenker.dk, så du kan tjekke leveringsvilkårene for den specifikke placering.

3.7 Afhentning på lager
Hvis du vælger at afhente din bestilling fra vores lager, pålægges der intet fragtgebyr.
Du modtager en SMS og mail, når din ordre er klar til at blive afhentet.
Åbningstider: Hverdage: Kl. 9.00-17.00.
Udleveringsadresse Södra Skeppsbron 30
Vis kort.

3.8 Afhentning af ordre / Legitimation
Vær opmærksom på, at du skal kunne fremvise et gyldigt ID, når du henter din pakke. Modtagernavnet i bestillingen skal være i overensstemmelse med navnet på det pågældende ID. Anvend derfor altid dit rigtige navn, når du bestiller (ingen kaldenavne og lignende), og angiv kun den adresse til den person, som fysisk afhenter pakken.
Læs mere om legitimation, og hvilke former for ID der kan godkendes, jf. PostNords hjemmeside, Postnord – legitimering.
Hvis der skal foretages ændringer i leveringsoplysningerne for din pakke, pålægges der et administrationsgebyr fra 225 kroner.

3.9 Levering til udlandet
Vi leverer til både Finland og Sverige. Vil du se den nøjagtige fragtpris, skal du blot gå til kassen. Fragtomkostningerne beregnes ifølge volumen og vægt for den specifikke ordre. Fragtomkostningerne ligger på mellem 99-399 kroner.

4. Fortrydelsesret
Du får længere tid til at bytte din vare! I perioden 24. november-22. december har vi forlænget fortrydelsesretten til og med d. 15 januar.
Du har efter gældende lovgivning 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag, du modtager varen. Ønsker du at udnytte din fortrydelsesret, skal varen være indleveret hos det pågældende fragtfirma inden for fristen på de 14 dage.
En manglende afhentning af pakken tæller ikke som et annulleret køb.
Det er tilladt at åbne pakken og kontrollere varen, dog uden at det skader produktet eller emballagen.
Udnytter du fortrydelsesretten, hæfter du for returfragten, hvad enten varen skal returneres til os eller vores leverandør.
OBS! Gem den kvittering, du modtager fra fragtfirmaet. Her får du et nummer, der kan anvendes til at spore din pakke. Husk, at du er ansvarlig for returforsendelsen.
Returadressen er:
Spelexperten.com/Sultana AB
Södra Skeppsbron 30
802 84 Gävle
Sverige
5. Reklamationsret
Spelexperten og Sultana AB sælger samtlige produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsret ifølge købeloven. Alle garantier gælder i Danmark.
Produktgarantien dækker kun de oprindelige fabrikationsfejl, der opdages på produktet ved levering. Produktionsfejlene skal beses af Spelexperten og Sultana AB, hvorefter du som kunde får en gratis reparation eller et nyt produkt. Produktgarantien gælder ikke, hvis vi ikke kan finde en fejl på produktet, eller hvis du selv har forårsaget skaden. Produktgarantien gælder ikke ved en forkert håndtering af produktet, et fejlindstillet produkt eller fejl, som er opstået ved egne modifikationer, såsom ombygning, opgradering eller anden konfigurering af produktet.
Fakturaen eller kvitteringen gælder som dit garantibevis. Opbevar dokumentet omhyggeligt, eftersom du skal kunne fremvise det, hvis du skal benytte dig af garantien. Du modtager dokumentet via e-mail, når du har afgivet din ordre.
Du kan nemt indsende en reklamation direkte via denne side:
Indsend reklamation
6. Forbehold for fejl
*Forkerte priser: Vi forbeholder os retten til at afvise ordrer samt tilbagebetale pengene, hvis vi har oplyst en forkert pris.
*Tekniske fejl ved betaling: Skulle en ordre gå igennem, uden betalingen er gennemført, skal vi inden for rimelig tid fremsende en faktura pålydende det resterende beløb.
*Fejl ved pakning: Hvis du modtager et forkert produkt, modtager flere varer, end du har betalt for, eller hvis pakken eksempelvis er sendt to gange, kan vi efterfølgende begære, at disse produkter skal sendes tilbage (inden for rimelig tid). I denne type tilfælde står vi naturligvis for returfragtomkostningerne. Sendes produkterne ikke tilbage til os, forbeholder vi os retten til at fakturere for disse.
*Øvrige fejl: Vi tager forbehold for fejl, som vi ikke selv kan kontrollere, og forbeholder os retten at foretage de nødvendige forholdsregler inden for en rimelig tid.
7. Privatlivspolitik
Du finder vores privatlivspolitik her.

8. Kontaktoplysninger:
Spelexperten.com/Sultana AB
Södra Skeppsbron 30
802 84 Gävle
Sverige
Telefon: +46 (0)26-182427
Org.nr. 556796-6444
9. Eksterne sider:
De nedenstående sider ejes af Sultana AB, men du kan ikke foretage et køb gennem disse. Deres formål er udelukkende at tilbyde almen information, og vi tager forbehold for forkerte priser. De aktuelle priser finder du altid på Spelexperten.com.
Partyexperten.se
Kubbexperten.se
Kendamaexperten.se
Schackexperten.se
Dartexperten.se
(Senest opdateret: 2018-10-23)