Stammen adlyder de fire ældres love, selv ledet af de mest ærverdige af de ældste, Neta-Tanka. Når Neta-Tanka kommer ind i livets skumring, samles Frostrivers på Sacred Grounds for at udpege en efterfølger. Under denne ceremoni præsenterer hver klan en ung leder, der bliver nødt til at demonstrere generøsitet og evnen til at sørge for stammen for at blive den nye Neta-Tanka.
Gameplay:
Når det er din tur, skal du placere en arbejdstager på brættet. Alle spillerne placerer deres arbejdere, én ad gangen, indtil alle har placeret alle deres arbejdere.
Derefter, i rækkefølgen af turn, trigger spillerne alle deres arbejdstagere.
Tænk fremover, fordi nogle handlinger kræver, at andre handlinger udløses på forhånd! For eksempel, hvis du ønsker at få pels, skal "Hunt" -handlingen være udløst tidligere i turn. Og når du skaller spillet for at få skindene, bliver kødet tilgængeligt for de andre spillere. Det er vigtigt at huske turordren, når du placerer dine arbejdere, eller de har måske ikke noget at gøre, når du løser dine handlinger!
Et andet vigtigt punkt i spillet er, at pletterne på brættet er forbundet med hinanden. At udløse 2 handlinger, der er knyttet til hinanden, giver dig et løft (ved at forbedre disse handlinger eller give dig ekstra ressourcer).
Der er forskellige måder at score point i spillet. Du scorer point ved:
- Bygning telte til din stamme
- Fodring din stamme
- Håndværk objekter
- At hæve det højeste Totem for guderne
- Viser generøsitet over for dine modstandere
Spilleren med flest point i slutningen erklæres Nētā-Tanka!