For at oprette skal du fylde brættet med alle bønder, der er placeret tilfældigt. Før spillet starter, kan hver spiller udveksle deres kejserpand med en anden af deres bønder andre steder på brættet. På din tur skal du udføre begge faser i denne rækkefølge: handlingsfasen og derefter forstærkningsfasen. I handlingsfasen skal du udføre en enkelt handling:
- Flyt: Flyt til et tomt rum, omgruppere eller angribe; Du kan kun angribe en stak fjendens stykker, der indeholder strengt færre stykker end den angribende stak - bortset fra at en stak på fire stykker kan angribes og ødelægges af en stak på et stykke.
- Konstruere: Du kan kun konstruere en bygning pr. Rum; efterfølgende konstruktion på samme plads erstatter den eksisterende bygning. Hver terræntype tillader specifikke konstruktionstyper. For at konstruere en bygning på et tomt rum eller på et rum, der allerede indeholder en af dine bygninger, skal du ofre stykker fra en enkelt stabel ved siden af dette byggeri.
Én gang per tur kan du tage en ekstra handling ved at ofre tre stabelbare brikker. En stak, der indeholder kejseren, kan angribe en fjendens stabel, selvom den indeholder et lige antal stykker, og selvom den indeholder en anden kejser. Hver fjende kejser, du har fanget, er værd 3 VP.
I forstærkningsfasen, hvis du har brikker i din reserve, skal du returnere mindst et stykke for at spille, hvis du kan. Du kan placere op til tre stykker på en enkelt stak af din farve på brættet (aldrig på et tomt sted) , respekterer følgende regel: Du kan ikke placere forstærkninger på en stak, hvis den støder op til en anden spillers bygning.
Spillet slutter straks, når en spiller har samlet 12 VP ved at tilføje værdierne for hans bygninger på tavlen og eventuelle kejsere, de har fanget - hver landsby er værd 1VP, hvert tårn 2VP, og hvert slot og fanget kejser 3VP - og de har mindst et palads. Alternativt, hvis en spiller er den eneste med brikker tilbage på brættet (hvilket gør forstærkning umulig for de andre spillere), vinder de.