Der er bare et problem: Det er dækket med edderkopper, og de har en grim vane med at "dukke op" overalt. Brug hulerne for at komme til halvøen. Naviger i kløften for at øse værdifulde edderkoppæg. Stop for et øjebliksbillede af den naturskønne bro. Men pas på! Når Vul-Kar begynder at rumle, begynder edderkopperne at springe!
Denne udvidelse tilføjer et nyt sted at udforske, en ny slags skat at samle og en ny fare: edderkopper! Edderkopper er værd at være negative point i slutningen af spillet. I midten af kløften er en fjederbelastet "edderkop-løfteraket". Marmorerne kan udløse løfteraket, sende edderkopper rundt om kløften eller ind i en spalte, hvor de kan komme hen på hovedøen. Du sender endda edderkopper gennem Vul-Kar med det nye Arachnoclysm action-kort. Det tilbyder endda en ny måde at komme af fra øen via en hemmelig ubåd.